מציאת תקווה: נערים אוקראינים מנווטים בין מלחמה לחינוך.


מציאת תקווה: נערים אוקראינים מנווטים בין מלחמה לחינוך.

Чтение

Прочтите этот текст и послушайте его одновременно. Если вы не знаете конкретное слово, нажмите на него, чтобы увидеть объяснение.
מציאת תקווה: נערים אוקראינים מנווטים בין מלחמה לחינוך.

השנה התחילה שנת לימודים חדשה באוקראינה, תקופה מרגשת לכל תלמיד, במיוחד לבני נוער בשנה האחרונה ללימודיהם. אבל בני נוער אוקראינים מתמודדים לא רק עם ציונים ובחירת אוניברסיטה - הם מתמודדים גם עם מציאות המלחמה.

ולרי, תלמיד בן 16, עדיין רואה בעיני רוחו את עיר הולדתו באזור לוהנסק, ממנה נמלט באוגוסט 2022 לאחר שחי תחת כיבוש רוסי במשך כחצי שנה. הוא מתגעגע לחברים, לנופים המוכרים של לוהנסק, ולביתו הישן - בניין שנבנה מחימר, קש וגיר עם חזית כחולה ועמודים לבנים.

קסניה, בת 16, חולמת על יום סיום הלימודים שלה, מדמיינת חגיגה או טיול עם חבריה לכיתה. אך עם לימודים בעיר חרקוב בצפון מזרח המדינה, בעיקר מקוונים עקב תקיפות רוסיות שגרתיות, ייתכן שזה לא יהיה אפשרי.

לקראת תחילת שנת הלימודים, מצאו שלושת בני הנוער זמן של שלווה וריפוי במחנה קיץ בצד השני של המדינה. המחנה לילדים שנפגעו מהמלחמה הוקם וארגן על ידי קרן הצדקה "קולות ילדים" ונתמך על ידי קרן אולנה זלנסקה, ארגון הצדקה שהוקם על ידי אשתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

עבור שלושת בני הנוער, זו הייתה הזדמנות נדירה להתרועע עם צעירים אחרים מכל רחבי אוקראינה שהתמודדו עם טראומת מלחמה ולקחת הפסקה נחוצה כל כך כדי למצוא כוח נוסף. הם השתתפו בסדנאות, טיולים ופעילויות שונות שנועדו לעזור להם להתמודד עם רגשותיהם ולבנות חוסן נפשי.


Вопросы

Ответьте на вопросы к тексту, а ИИ оценит ваши ответы. Можно как печатать, так и говорить голосом.

מה מתמודדים בני הנוער האוקראינים בשנת הלימודים החדשה?

בני הנוער מתמודדים עם ציונים, בחירת אוניברסיטה ומציאות המלחמה.

מה קסניה חולמת על יום סיום הלימודים שלה?

קסניה חולמת על חגיגה או טיול עם חבריה לכיתה.

מה הייתה ההזדמנות של בני הנוער במחנה הקיץ?

זו הייתה הזדמנות להתרועע עם צעירים אחרים ולמצוא כוח נוסף.


Обсуждение

Обсудите текст с ИИ-учителем. Учитель поможет вам с лексикой и грамматикой.

Учитель на искусственном интеллекте имеет много преимуществ. Вам не нужно бронировать время. Вам не нужно ждать, пока учитель придет на урок. Вы можете учиться в любое время. Учитель никогда не соскучится и может поддержать разговор на любую тему.

Читайте новую статью каждый день и
обсуждайте её с ИИ на lingolette.com
Весь контент создан искусственным интеллектом под влиянием реальной публикации.