جنجال بر سر دسترسی به آرشیوهای شوروی: درخواست برای کنترل در تفسیر تاریخی.


جنجال بر سر دسترسی به آرشیوهای شوروی: درخواست برای کنترل در تفسیر تاریخی.

Reading

Read this text and listen to it at the same time. If you don't know a word click it to see explanation.
جنجال بر سر دسترسی به آرشیوهای شوروی: درخواست برای کنترل در تفسیر تاریخی.

انجمن مورخان میهن‌پرست روسیه می‌خواهد بایگانی‌های دوران شوروی را ببندد و اجازه ندهد همه آزادانه از آنها بازدید کنند. آنها می‌گویند مورخان آماتور که دنبال افزایش احساسات میهن‌پرستی در مردم نیستند، ممکن است با خواندن این اسناد، درک مردم از گذشته را خراب کنند.

رئیس این انجمن، سرهنگ بازنشسته والری چرونوف، معتقد است که در روسیه امروز شرایط برای مطالعه بی‌طرفانه تاریخ فراهم نیست. او می‌گوید در گذشته، یک مأمور امنیتی همراه مورخان در بایگانی‌ها بود و به آنها می‌گفت چه چیزی را چگونه تفسیر کنند.

چرونوف می‌گوید: «در دوران شوروی، یک فرد آگاه همیشه در کنار مورخان بود و به آنها می‌گفت مثلاً «بله، پدربزرگ شما را به خاطر یک شوخی به اردوگاه فرستادند، اما آن زمان شرایط همین بود وگرنه کمونیسم پیروز نمی‌شد.» آنها افراد آگاهی بودند و درک می‌کردند که برای ساختن یک کشور قدرتمند، گاهی لازم است حقایق را طور دیگری نشان داد.

به گفته چرونوف، امروزه امکان کنترل و نظارت بر مورخان آماتور وجود ندارد و ممکن است آنها تاریخ را به شکلی نادرست و مغایر با منافع ملی تفسیر کنند. بنابراین، به نظر او، بهتر است دسترسی آزاد به این اسناد محدود شود.

چرونوف معتقد است که «تکثیر دیدگاه‌های مختلف و مخالف با روایت رسمی»، باعث تحریف تاریخ می‌شود. او می‌گوید بایگانی‌ها باید فقط در اختیار مورخان مورد تأیید دولت قرار گیرند تا تاریخ به درستی روایت شود.


Questions

Answer the questions to the text. Speak or write, you choose. AI will assess your answers.

انجمن مورخان میهن‌پرست روسیه چه می‌خواهد؟

انجمن مورخان میهن‌پرست روسیه می‌خواهد بایگانی‌های دوران شوروی را ببندد و اجازه ندهد همه آزادانه از آنها بازدید کنند.

رئیس این انجمن کیست و چه نظری دارد؟

رئیس این انجمن، سرهنگ بازنشسته والری چرونوف است و معتقد است که در روسیه امروز شرایط برای مطالعه بی‌طرفانه تاریخ فراهم نیست.

چرونوف چه دلیلی برای محدود کردن دسترسی به بایگانی‌ها می‌آورد؟

چرونوف می‌گوید که ممکن است مورخان آماتور تاریخ را به شکلی نادرست و مغایر با منافع ملی تفسیر کنند، بنابراین بهتر است دسترسی آزاد به این اسناد محدود شود.


Discuss

Discuss the text the AI teacher. The teacher will help you with vocabulary and grammar.

The artificial intelligence teacher has a lot of benefits. You don't need to book any time slot. You don't have to wait for the teacher to come to class. You can learn at any time. The teacher will never get bored and can keep a conversation on any related topic.

Read a new article every day and
discuss it with AI at lingolette.com
All content and tasks are generated by AI inspired by a real publication.