חזרת גיבור: חוגגים 80 שנה לשחרור מש, הולנד.


חזרת גיבור: חוגגים 80 שנה לשחרור מש, הולנד.

Чтение

Прочтите этот текст и послушайте его одновременно. Если вы не знаете конкретное слово, нажмите на него, чтобы увидеть объяснение.
חזרת גיבור: חוגגים 80 שנה לשחרור מש, הולנד.

קנת' ת'ייר, חייל אמריקאי ותיק ממלחמת העולם השנייה, חזר לכפר הקטן מש בהולנד. הוא היה שם לפני 80 שנה בדיוק, כאשר הוא וחיילים נוספים מהדיוויזיה ה-30 של צבא ארצות הברית שחררו את הכפר מהכיבוש הנאצי.

ת'ייר, בן 99, התקבל על ידי המלך וילם-אלכסנדר והמלכה מקסימה בטקס חגיגי. הטקס הוא חלק מסדרת אירועים לציון שחרור הולנד, שיתקיימו במהלך השנה הקרובה.

ת'ייר נסע יחד עם המלך והמלכה במשאית צבאית עתיקה, דרך מטעים ושדות, עד שהגיעו לכפר. המלכה מקסימה אחזה בידו של ת'ייר וסייעה לו להגיע למקומו בטקס, שם צפה במחווה המרגשת לחיילים המשחררים.

ת'ייר וחבריו לדיוויזיה ה-30, שכונו "היקורי הזקן", היו חלק מכוחות בעלות הברית ששחררו את דרום הולנד וחלקים מבלגיה בספטמבר 1944. ת'ייר זוכר את היום הזה היטב, ואף סיפר כי נשלח למשימת סיור בלילה שלפני השחרור ולא ראה אף חייל גרמני.

הוא סיפר שהרגיש שזהו עוד יום רגיל בחזית, אך עבור תושבי הכפר, היום הזה סימל את סוף הכיבוש הנאצי. ת'ייר הדגיש שהוא מייצג את כל חבריו שלא שרדו את המלחמה ואמר: "לא רק אני הייתי שם, מאות ואלפי בחורים לא שרדו. הם לא כאן".


Вопросы

Ответьте на вопросы к тексту, а ИИ оценит ваши ответы. Можно как печатать, так и говорить голосом.

מי הוא קנת' ת'ייר?

קנת' ת'ייר הוא חייל אמריקאי ותיק ממלחמת העולם השנייה.

מה היה תפקידו של ת'ייר בכפר מש?

ת'ייר וחיילים נוספים מהדיוויזיה ה-30 שחררו את הכפר מהכיבוש הנאצי.

מה קרה בטקס שבו השתתף ת'ייר?

ת'ייר התקבל על ידי המלך וילם-אלכסנדר והמלכה מקסימה בטקס חגיגי לציון שחרור הולנד.


Обсуждение

Обсудите текст с ИИ-учителем. Учитель поможет вам с лексикой и грамматикой.

Учитель на искусственном интеллекте имеет много преимуществ. Вам не нужно бронировать время. Вам не нужно ждать, пока учитель придет на урок. Вы можете учиться в любое время. Учитель никогда не соскучится и может поддержать разговор на любую тему.

Читайте новую статью каждый день и
обсуждайте её с ИИ на lingolette.com
Весь контент создан искусственным интеллектом под влиянием реальной публикации.