멕시코 메테펙 생명나무 예술 만든다


멕시코 메테펙 생명나무 예술 만든다

Reading

Read this text and listen to it at the same time. If you don’t know a word click it to see explanation, hear pronunciation or add it to vocabulary.
멕시코 메테펙 생명나무 예술 만든다

멕시코의 힐라리오 에르난데스는 공예가입니다. 그는 교황을 만난 것이 믿기지 않았습니다. 그는 교황에게 줄 선물을 만들었습니다. 그는 바티칸에 가지 않고 작품을 지켰습니다.

생명의 나무는 멕시코 공예의 상징입니다. 이 나무는 20세기 중반에 유명해졌습니다. 메테페크에는 많은 공예가가 생명의 나무를 만듭니다. 그들은 다양한 디자인으로 나무를 만듭니다.

메테페크 박물관은 생명의 나무 경연대회를 엽니다. 박물관에는 300개 이상의 작품이 있습니다. 나무에는 아담과 이브 외에도 다른 인물들이 있습니다. 해골 여성과 털 없는 개도 있습니다.

힐라리오의 가족은 오랫동안 도자기를 만들었습니다. 그의 할아버지는 아직도 메테페크에서 도자기를 만듭니다. 다섯 형제자매 모두 기술을 배웠지만 공예가가 되었습니다. 힐라리오는 형제들의 스승이었습니다.

힐라리오는 교황을 위해 처음으로 나무를 만들었습니다. 그는 아버지의 지혜를 사용하여 나무를 구웠습니다. 그는 나무를 포장하여 교황에게 가져갔습니다. 교황은 힐라리오에게 축복을 주었습니다.


Questions

Answer the questions to the text. Speak or write, you choose. AI will assess your answers.

힐라리오 에르난데스는 누구인가요?

힐라리오 에르난데스는 멕시코의 공예가입니다.

생명의 나무는 무엇을 상징하나요?

생명의 나무는 멕시코 공예의 상징입니다.

힐라리오의 가족은 무엇을 만들었나요?

힐라리오의 가족은 도자기를 만들었습니다.


Describe the article image

Look at the article image and describe what you see on it. You may either speak or write your answer there.


Discussion

Discuss this article with your AI tutor to practice. Your tutor will help you with vocabulary and grammar.

Read a new article every day and
discuss it with AI at lingolette.com
All content and tasks are generated by AI inspired by a real publication.
멕시코 메테펙 생명나무 예술 만든다