توانمندسازی زنان از طریق ساخت موسیقی بیت: موج جدیدی در صحنه هیپ هاپ سنگال.


توانمندسازی زنان از طریق ساخت موسیقی بیت: موج جدیدی در صحنه هیپ هاپ سنگال.

Reading

Read this text and listen to it at the same time. If you don't know a word click it to see explanation.
توانمندسازی زنان از طریق ساخت موسیقی بیت: موج جدیدی در صحنه هیپ هاپ سنگال.

در یک کلاس درس در خانه فرهنگ شهری، در کوچه‌های باریک داکار سنگال، امیناتا تیام با ضرب آهنگ که روی کامپیوترش ساخته بود، دست می‌زند. او در حال آموزش ساخت بیت به پنج زن جوان است که هر کدام با اشتیاق روی کامپیوترهایشان کار می‌کنند.

تیام، ۳۱ ساله، یکی از معدود زنان در سنگال است که خود را بیت‌ساز می‌نامند. او توضیح می‌دهد که بیت‌سازی هنر «ساختن بیت، ساختن ریتم» است.

خانه فرهنگ شهری، شاهد حضور افراد مختلفی از صحنه هیپ هاپ رو به رشد سنگال است - از رپرها، شاعران، اسکیت‌بازان و حتی هنرمندان گرافیتی که آثارشان دیوارها را زینت می‌دهند. این مرکز که در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد، میزبان کنسرت‌های رپ و جشنواره‌های بیت‌باکس است و آموزش‌های رایگانی در زمینه‌های مختلف از دی جی تا عکاسی ارائه می‌دهد.

نام هنری تیام «میامی دِ آی گرل» است که ترکیبی از انگلیسی و ولوف است و به معنای «دختری که می‌تواند» است. او اولین بار به عنوان یک دانشجو در داکار به بیت‌سازی علاقه‌مند شد، جایی که یک بیت‌ساز استودیویی را در دانشگاهش راه‌اندازی کرده بود.

او می‌گوید: «اگر ما زنانی را آموزش دهیم که بتوانند در این صنعت پیشرفت کنند، این امر زنان دیگر را نیز به پیوستن به ما ترغیب می‌کند.» او افزود که در سنگال، زنان در موسیقی اغلب تشویق می‌شوند که آواز بخوانند یا به گروه کر بپیوندند، چیزهایی که به عنوان زنانه قابل قبول دیده می‌شوند.


Questions

Answer the questions to the text. Speak or write, you choose. AI will assess your answers.

امیناتا تیام در کجا در حال آموزش است؟

او در یک کلاس درس در خانه فرهنگ شهری در کوچه‌های باریک داکار سنگال در حال آموزش است.

نام هنری تیام چیست؟

نام هنری تیام «میامی دِ آی گرل» است.

تیام چه هدفی از آموزش زنان دارد؟

او می‌گوید که اگر زنان را آموزش دهد که بتوانند در این صنعت پیشرفت کنند، این امر زنان دیگر را نیز به پیوستن به آنها ترغیب می‌کند.


Discuss

Discuss the text the AI teacher. The teacher will help you with vocabulary and grammar.

The artificial intelligence teacher has a lot of benefits. You don't need to book any time slot. You don't have to wait for the teacher to come to class. You can learn at any time. The teacher will never get bored and can keep a conversation on any related topic.

Read a new article every day and
discuss it with AI at lingolette.com
All content and tasks are generated by AI inspired by a real publication.