شکستن موانع: تاثیر فرهنگی ورزشکاران اقلیت در المپیک.


شکستن موانع: تاثیر فرهنگی ورزشکاران اقلیت در المپیک.

Reading

Read this text and listen to it at the same time. If you don't know a word click it to see explanation.
شکستن موانع: تاثیر فرهنگی ورزشکاران اقلیت در المپیک.

لوگان ادرا، معروف به بی-گرل لاجیستیکس، قبل از اینکه با حرکات چرخشی و خارق‌العاده خود در بزرگترین صحنه ورزشی جهان بدرخشد، با تمرکز بسیار بالایی آماده می‌شد. این دختر ۲۱ ساله، جوانترین عضو تیم بریک دنس آمریکا در المپیک پاریس، با اخم‌های درهم و دست‌هایی که به کمرش زده بود، جدی‌تر از برخی از رقبای خود به نظر می‌رسید.

برای ادرا، دختر مهاجران فیلیپینی، این مسابقه فقط یک رقابت نبود، بلکه فرصتی پرفشار برای به نمایش گذاشتن میراث فرهنگی خود در قالب هنری سنتی آمریکایی بود. به گفته ادرا، نمایندگی فیلیپینی‌ها و خانواده‌های مهاجر به طور کلی «سهمگین‌ترین بخش» حضور در صحنه المپیک بود، و آن را «لایه‌ای متفاوت از عشق» توصیف کرد.

با توجه به اینکه توجه‌ها اکنون به پارالمپیک معطوف شده است، ورزشکارانی مانند ادرا نه تنها امید کشورهای خود را برای کسب مدال طلا به دوش می‌کشند، بلکه مسئولیت نمایندگی از هویت و فرهنگ خود را نیز بر عهده دارند. ادرا در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بی-گرل پاریس شکست خورد، اما سفر المپیکی و رتبه دهم جهانی فعلی او به وضوح مهارت او را نشان می‌دهد.

به گفته ادرا، وقتی ورزشکاری در این سطح عالی عمل می‌کند، کلیشه‌ها و قضاوت‌ها اغلب جای خود را به احترام می‌دهند. با این حال، اگر یک ورزشکار اقلیت از نظر سیاسی صریح شود، این تأثیر مثبت می‌تواند از بین برود.

گابری داگلاس و سیمون بایلز موجی از مشارکت سیاهپوستان را در ژیمناستیک به راه انداختند. سونیسا لی، که در توکیو به اولین زن آمریکایی از تبار همونگ و اولین زن آسیایی-آمریکایی تبدیل شد که مدال طلای مسابقات قهرمانی زنان را به دست آورد، باعث افزایش جستجوهای گوگل برای «همونگ» و «تبار همونگ چیست؟» شد.


Questions

Answer the questions to the text. Speak or write, you choose. AI will assess your answers.

لوگان ادرا کیست؟

لوگان ادرا، معروف به بی-گرل لاجیستیکس، جوانترین عضو تیم بریک دنس آمریکا در المپیک پاریس است.

ادرا چه احساسی نسبت به نمایندگی از فرهنگ خود دارد؟

ادرا این مسابقه را فرصتی پرفشار برای به نمایش گذاشتن میراث فرهنگی خود می‌داند و آن را «سهمگین‌ترین بخش» حضور در صحنه المپیک توصیف کرده است.

ادرا در مسابقات بی-گرل پاریس چه نتیجه‌ای گرفت؟

ادرا در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بی-گرل پاریس شکست خورد، اما رتبه دهم جهانی فعلی او مهارتش را نشان می‌دهد.


Discuss

Discuss the text the AI teacher. The teacher will help you with vocabulary and grammar.

The artificial intelligence teacher has a lot of benefits. You don't need to book any time slot. You don't have to wait for the teacher to come to class. You can learn at any time. The teacher will never get bored and can keep a conversation on any related topic.

Read a new article every day and
discuss it with AI at lingolette.com
All content and tasks are generated by AI inspired by a real publication.